Меню

Блог

Филтри

Тийнейджърите не са мързеливи – просто им се спи!

Тийнейджърите не са мързеливи – просто им се спи!

Според съвременни проучвания, повечето тийнейджъри не се наспиват. Данните показват, че около 70 % от гимназистите не получават препоръчителните 8 часа сън. Още повече, учени от университета в Бирмингам твърдят, че в тази възраст от живота си, хората се нуждаят от 9 или повече часа сън през нощта. Несъмнено това е социалната група, най-сериозно лишена от сън.

Липсата на сън води до опасни последствия
Това, че тийнейджърът проспива целия уикенд е най-малкият проблем. Тийнейджърите, които системно недоспиват са по-склонни да водят като цяло нездравословен начин на живот, да практикуват опасен секс, да проявяват агресия, да злоупотребяват с пристрастяващи субстанции, дори да проявяват самоубийствени наклонности. Много често те страдат от липса на концентрация, което се отразява на постиженията им в училище.

Липсата на сън притъпява креативността, може да доведе до емоционални проблеми и да се отрази на физическия растеж и развитие. Някои деца заспиват в час, в градския транспорт и на обществени места, излагайки себе си на риск.

Защо на тийнейджърите толкова много им липсва съня и как да им помогнем?

Проучванията не дават еднозначен отговор, но предлагат някои теории защо тийнейджърите са постоянно недоспали. Повече от очевидно – компютри, телевизори и мобилни телефони, съжителстват трайно в стаята на младежите и ги занимават много след като вече са в върху матрака. Някои тийнейджъри имат натоварена програма от спорт, езикови курсове и другия занимания, които много често приключват късно вечер. Едновременно с това часовете в училище много често започват твърде рано.

В комбинация с всичко по-горе, повечето тийнейджъри се възползват от свободата сами са определят дневния си ритъм. Различните часове върху матрака допълнително затрудняват пълноценния сън. Една безсънна нощ се отразява на цялото следващо денонощие, а дългото спане през уикенда често прави делничните дни още по-трудни.

Как да осигурите на тийнейджърите повече сън, без да влизате в конфликт? Опитайте съветите по-долу и запомнете – много по-лесно се комуникира с тийнейджър, ако той се е наспал.

Започнете с разговор. Обяснете важността на съня и своята загриженост, без да задължавате и да определяте правилата едностранно.

Създайте програма. Прегледайте седмичната програма заедно и се уверете, че ангажиментите, които младежът трябва да поеме, са по силите му. Наред с училището, спорта, уроците и домашните задължения, тийнейджъра се нуждае ежедневно от свободно време за разговори с приятели, хоби или просто почивка . Уважавайте неговото свободно време и така той няма да хитрува, за да сърфира в интернет или да говори с приятелите си през нощта.

Създайте правила. Определете време, в което телевизията и компютрите са загасени, без изключения. Добре е това да е преди времето за сън. Тогава децата ви могат да почетат или да се занимават с нещо друго, което не натоварва мозъка им преди сън.

Използвайте светлината. „Не ми се спи в 10:00 вечерта!“. Вашият тийнейджър наистина го мисли. Сърдечният ритъм в тази възраст е различен, поради цялостната динамика на организма.  Някои съвременни училища взимат това пред вид и постигат подобрение в представянето на учениците като започват часовете по-късно. За съжаление, това все още е рядкост и най-вероятно самите вие смятате, че часовете в училище започват твърде рано. За това, използвайте светлината като ваш помощник. Затъмнете добре във времето за лягане и осветете къщата сутрин. Количеството светлина помага за плавна промяна на биологичния часовник.

Създайте максимален комфорт за спане.  Огледайте добре стаята и се вслушайте в желанията на тийнейджъра – може би той се нуждае от по-плътни завеси на прозорците, по-леки завивки. В тази възраст често тийнейджъра е надрастнал леглото си или старият матрак се усеща по различен начин, когато тялото е натежало.

Ограничете консумацията на храни и напитки вечер. Тийнейджърите обичайно имат обострен интерес към вредните храни. Също типично за тях е похапването от скука.  Създайте навик на семейството да вечеря възможно най-рано и категорично изключете кофеинови напити или храни със високо съдържание на захар в часовете преди лягане.

Бъдете положителен пример. Не е честно да изпратите децата в леглото в 22:00 ч, а вие да останете да гледате телевизия в другата стая. Нека домът бъде максимално тих, така че всички да отпочинат добре. В крайна сметка – самите вие се нуждаете от пълноценен сън!

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Полезни съвети

Полезни съвети

Тийнейджърите не са мързеливи – просто им се спи!

Тийнейджърите не са мързеливи – просто им се спи!

Липсата на сън притъпява креативността, може да доведе до емоционални проблеми и да се отрази на физическия растеж и развитие. Липсата на сън притъпява креативността, може да доведе до емоционални проблеми и да се отрази на физическия растеж и развитие. 2017-01-24T09:16:00-05:00 Тийнейджърите не са мързеливи – просто им се спи!

Според съвременни проучвания, повечето тийнейджъри не се наспиват. Данните показват, че около 70 % от гимназистите не получават препоръчителните 8 часа сън. Още повече, учени от университета в Бирмингам твърдят, че в тази възраст от живота си, хората се нуждаят от 9 или повече часа сън през нощта. Несъмнено това е социалната група, най-сериозно лишена от сън.

Липсата на сън води до опасни последствия
Това, че тийнейджърът проспива целия уикенд е най-малкият проблем. Тийнейджърите, които системно недоспиват са по-склонни да водят като цяло нездравословен начин на живот, да практикуват опасен секс, да проявяват агресия, да злоупотребяват с пристрастяващи субстанции, дори да проявяват самоубийствени наклонности. Много често те страдат от липса на концентрация, което се отразява на постиженията им в училище.

Липсата на сън притъпява креативността, може да доведе до емоционални проблеми и да се отрази на физическия растеж и развитие. Някои деца заспиват в час, в градския транспорт и на обществени места, излагайки себе си на риск.

Защо на тийнейджърите толкова много им липсва съня и как да им помогнем?

Проучванията не дават еднозначен отговор, но предлагат някои теории защо тийнейджърите са постоянно недоспали. Повече от очевидно – компютри, телевизори и мобилни телефони, съжителстват трайно в стаята на младежите и ги занимават много след като вече са в върху матрака. Някои тийнейджъри имат натоварена програма от спорт, езикови курсове и другия занимания, които много често приключват късно вечер. Едновременно с това часовете в училище много често започват твърде рано.

В комбинация с всичко по-горе, повечето тийнейджъри се възползват от свободата сами са определят дневния си ритъм. Различните часове върху матрака допълнително затрудняват пълноценния сън. Една безсънна нощ се отразява на цялото следващо денонощие, а дългото спане през уикенда често прави делничните дни още по-трудни.

Как да осигурите на тийнейджърите повече сън, без да влизате в конфликт? Опитайте съветите по-долу и запомнете – много по-лесно се комуникира с тийнейджър, ако той се е наспал.

Започнете с разговор. Обяснете важността на съня и своята загриженост, без да задължавате и да определяте правилата едностранно.

Създайте програма. Прегледайте седмичната програма заедно и се уверете, че ангажиментите, които младежът трябва да поеме, са по силите му. Наред с училището, спорта, уроците и домашните задължения, тийнейджъра се нуждае ежедневно от свободно време за разговори с приятели, хоби или просто почивка . Уважавайте неговото свободно време и така той няма да хитрува, за да сърфира в интернет или да говори с приятелите си през нощта.

Създайте правила. Определете време, в което телевизията и компютрите са загасени, без изключения. Добре е това да е преди времето за сън. Тогава децата ви могат да почетат или да се занимават с нещо друго, което не натоварва мозъка им преди сън.

Използвайте светлината. „Не ми се спи в 10:00 вечерта!“. Вашият тийнейджър наистина го мисли. Сърдечният ритъм в тази възраст е различен, поради цялостната динамика на организма.  Някои съвременни училища взимат това пред вид и постигат подобрение в представянето на учениците като започват часовете по-късно. За съжаление, това все още е рядкост и най-вероятно самите вие смятате, че часовете в училище започват твърде рано. За това, използвайте светлината като ваш помощник. Затъмнете добре във времето за лягане и осветете къщата сутрин. Количеството светлина помага за плавна промяна на биологичния часовник.

Създайте максимален комфорт за спане.  Огледайте добре стаята и се вслушайте в желанията на тийнейджъра – може би той се нуждае от по-плътни завеси на прозорците, по-леки завивки. В тази възраст често тийнейджъра е надрастнал леглото си или старият матрак се усеща по различен начин, когато тялото е натежало.

Ограничете консумацията на храни и напитки вечер. Тийнейджърите обичайно имат обострен интерес към вредните храни. Също типично за тях е похапването от скука.  Създайте навик на семейството да вечеря възможно най-рано и категорично изключете кофеинови напити или храни със високо съдържание на захар в часовете преди лягане.

Бъдете положителен пример. Не е честно да изпратите децата в леглото в 22:00 ч, а вие да останете да гледате телевизия в другата стая. Нека домът бъде максимално тих, така че всички да отпочинат добре. В крайна сметка – самите вие се нуждаете от пълноценен сън!

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки