0 879 946 399

Меню

Блог

Филтри

Тийнейджърите не са мързеливи – просто им се спи!

Тийнейджърите не са мързеливи – просто им се спи!

Според съвременни проучвания, повечето тийнейджъри не се наспиват. Данните показват, че около 70 % от гимназистите не получават препоръчителните 8 часа сън. Още повече, учени от университета в Бирмингам твърдят, че в тази възраст от живота си, хората се нуждаят от 9 или повече часа сън през нощта. Несъмнено това е социалната група, най-сериозно лишена от сън.

Липсата на сън води до опасни последствия
Това, че тийнейджърът проспива целия уикенд е най-малкият проблем. Тийнейджърите, които системно недоспиват са по-склонни да водят като цяло нездравословен начин на живот, да практикуват опасен секс, да проявяват агресия, да злоупотребяват с пристрастяващи субстанции, дори да проявяват самоубийствени наклонности. Много често те страдат от липса на концентрация, което се отразява на постиженията им в училище.

Липсата на сън притъпява креативността, може да доведе до емоционални проблеми и да се отрази на физическия растеж и развитие. Някои деца заспиват в час, в градския транспорт и на обществени места, излагайки себе си на риск.

Защо на тийнейджърите толкова много им липсва съня и как да им помогнем?

Проучванията не дават еднозначен отговор, но предлагат някои теории защо тийнейджърите са постоянно недоспали. Повече от очевидно – компютри, телевизори и мобилни телефони, съжителстват трайно в стаята на младежите и ги занимават много след като вече са в върху матрака. Някои тийнейджъри имат натоварена програма от спорт, езикови курсове и другия занимания, които много често приключват късно вечер. Едновременно с това часовете в училище много често започват твърде рано.

В комбинация с всичко по-горе, повечето тийнейджъри се възползват от свободата сами са определят дневния си ритъм. Различните часове върху матрака допълнително затрудняват пълноценния сън. Една безсънна нощ се отразява на цялото следващо денонощие, а дългото спане през уикенда често прави делничните дни още по-трудни.

Как да осигурите на тийнейджърите повече сън, без да влизате в конфликт? Опитайте съветите по-долу и запомнете – много по-лесно се комуникира с тийнейджър, ако той се е наспал.

Започнете с разговор. Обяснете важността на съня и своята загриженост, без да задължавате и да определяте правилата едностранно.

Създайте програма. Прегледайте седмичната програма заедно и се уверете, че ангажиментите, които младежът трябва да поеме, са по силите му. Наред с училището, спорта, уроците и домашните задължения, тийнейджъра се нуждае ежедневно от свободно време за разговори с приятели, хоби или просто почивка . Уважавайте неговото свободно време и така той няма да хитрува, за да сърфира в интернет или да говори с приятелите си през нощта.

Създайте правила. Определете време, в което телевизията и компютрите са загасени, без изключения. Добре е това да е преди времето за сън. Тогава децата ви могат да почетат или да се занимават с нещо друго, което не натоварва мозъка им преди сън.

Използвайте светлината. „Не ми се спи в 10:00 вечерта!“. Вашият тийнейджър наистина го мисли. Сърдечният ритъм в тази възраст е различен, поради цялостната динамика на организма.  Някои съвременни училища взимат това пред вид и постигат подобрение в представянето на учениците като започват часовете по-късно. За съжаление, това все още е рядкост и най-вероятно самите вие смятате, че часовете в училище започват твърде рано. За това, използвайте светлината като ваш помощник. Затъмнете добре във времето за лягане и осветете къщата сутрин. Количеството светлина помага за плавна промяна на биологичния часовник.

Създайте максимален комфорт за спане.  Огледайте добре стаята и се вслушайте в желанията на тийнейджъра – може би той се нуждае от по-плътни завеси на прозорците, по-леки завивки. В тази възраст често тийнейджъра е надрастнал леглото си или старият матрак се усеща по различен начин, когато тялото е натежало.

Ограничете консумацията на храни и напитки вечер. Тийнейджърите обичайно имат обострен интерес към вредните храни. Също типично за тях е похапването от скука.  Създайте навик на семейството да вечеря възможно най-рано и категорично изключете кофеинови напити или храни със високо съдържание на захар в часовете преди лягане.

Бъдете положителен пример. Не е честно да изпратите децата в леглото в 22:00 ч, а вие да останете да гледате телевизия в другата стая. Нека домът бъде максимално тих, така че всички да отпочинат добре. В крайна сметка – самите вие се нуждаете от пълноценен сън!

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Полезни съвети

Полезни съвети

Тийнейджърите не са мързеливи – просто им се спи!

Тийнейджърите не са мързеливи – просто им се спи!

Липсата на сън притъпява креативността, може да доведе до емоционални проблеми и да се отрази на физическия растеж и развитие. Липсата на сън притъпява креативността, може да доведе до емоционални проблеми и да се отрази на физическия растеж и развитие. 2017-01-24T09:16:00-05:00 Тийнейджърите не са мързеливи – просто им се спи!

Според съвременни проучвания, повечето тийнейджъри не се наспиват. Данните показват, че около 70 % от гимназистите не получават препоръчителните 8 часа сън. Още повече, учени от университета в Бирмингам твърдят, че в тази възраст от живота си, хората се нуждаят от 9 или повече часа сън през нощта. Несъмнено това е социалната група, най-сериозно лишена от сън.

Липсата на сън води до опасни последствия
Това, че тийнейджърът проспива целия уикенд е най-малкият проблем. Тийнейджърите, които системно недоспиват са по-склонни да водят като цяло нездравословен начин на живот, да практикуват опасен секс, да проявяват агресия, да злоупотребяват с пристрастяващи субстанции, дори да проявяват самоубийствени наклонности. Много често те страдат от липса на концентрация, което се отразява на постиженията им в училище.

Липсата на сън притъпява креативността, може да доведе до емоционални проблеми и да се отрази на физическия растеж и развитие. Някои деца заспиват в час, в градския транспорт и на обществени места, излагайки себе си на риск.

Защо на тийнейджърите толкова много им липсва съня и как да им помогнем?

Проучванията не дават еднозначен отговор, но предлагат някои теории защо тийнейджърите са постоянно недоспали. Повече от очевидно – компютри, телевизори и мобилни телефони, съжителстват трайно в стаята на младежите и ги занимават много след като вече са в върху матрака. Някои тийнейджъри имат натоварена програма от спорт, езикови курсове и другия занимания, които много често приключват късно вечер. Едновременно с това часовете в училище много често започват твърде рано.

В комбинация с всичко по-горе, повечето тийнейджъри се възползват от свободата сами са определят дневния си ритъм. Различните часове върху матрака допълнително затрудняват пълноценния сън. Една безсънна нощ се отразява на цялото следващо денонощие, а дългото спане през уикенда често прави делничните дни още по-трудни.

Как да осигурите на тийнейджърите повече сън, без да влизате в конфликт? Опитайте съветите по-долу и запомнете – много по-лесно се комуникира с тийнейджър, ако той се е наспал.

Започнете с разговор. Обяснете важността на съня и своята загриженост, без да задължавате и да определяте правилата едностранно.

Създайте програма. Прегледайте седмичната програма заедно и се уверете, че ангажиментите, които младежът трябва да поеме, са по силите му. Наред с училището, спорта, уроците и домашните задължения, тийнейджъра се нуждае ежедневно от свободно време за разговори с приятели, хоби или просто почивка . Уважавайте неговото свободно време и така той няма да хитрува, за да сърфира в интернет или да говори с приятелите си през нощта.

Създайте правила. Определете време, в което телевизията и компютрите са загасени, без изключения. Добре е това да е преди времето за сън. Тогава децата ви могат да почетат или да се занимават с нещо друго, което не натоварва мозъка им преди сън.

Използвайте светлината. „Не ми се спи в 10:00 вечерта!“. Вашият тийнейджър наистина го мисли. Сърдечният ритъм в тази възраст е различен, поради цялостната динамика на организма.  Някои съвременни училища взимат това пред вид и постигат подобрение в представянето на учениците като започват часовете по-късно. За съжаление, това все още е рядкост и най-вероятно самите вие смятате, че часовете в училище започват твърде рано. За това, използвайте светлината като ваш помощник. Затъмнете добре във времето за лягане и осветете къщата сутрин. Количеството светлина помага за плавна промяна на биологичния часовник.

Създайте максимален комфорт за спане.  Огледайте добре стаята и се вслушайте в желанията на тийнейджъра – може би той се нуждае от по-плътни завеси на прозорците, по-леки завивки. В тази възраст често тийнейджъра е надрастнал леглото си или старият матрак се усеща по различен начин, когато тялото е натежало.

Ограничете консумацията на храни и напитки вечер. Тийнейджърите обичайно имат обострен интерес към вредните храни. Също типично за тях е похапването от скука.  Създайте навик на семейството да вечеря възможно най-рано и категорично изключете кофеинови напити или храни със високо съдържание на захар в часовете преди лягане.

Бъдете положителен пример. Не е честно да изпратите децата в леглото в 22:00 ч, а вие да останете да гледате телевизия в другата стая. Нека домът бъде максимално тих, така че всички да отпочинат добре. В крайна сметка – самите вие се нуждаете от пълноценен сън!

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки